Andetag.

Jag exploderar, kan inte andas, måste härifrån. måste härifrån nu. Dina djupa andetag sätter igång en reaktion, fly så fort jag kan. Men jag kan inte fly, för du håller mig kvar. Du måste ha någon att andas för, någon att andas på. Du behöver folk som ser dig, folk som stöttar dig och vill lyssna på dina historier, men jag klarar inte av dina andetag. Varje andetag är ännu ett bevis på att du egentligen inte vill vara här, ännu ett bevis på att du också är fången. Du vill härifrån lika mycket som jag men kan inte ta dig någon stans, så du håller kvar mig, lever på mig. Varje andetag är ett tecken på att du inte heller kan andas, så vi sitter instängda i det kalla huset och lyssnar på varandras andetag medan vi planerar flykten vi aldrig kommer få.

källa

Kommentarer
Postat av: Vivi

Fin text, du har många fina texter!

2010-04-05 @ 20:35:59
URL: http://enviivi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0