Caroline

Caroline. Du ligger och sover nu och du drömmer, det ser jag på dig. Du ler det där leendet jag aldrig har kunnat frambringa, det där leendet du får av höjder, drömmar, vind och frihet. Hade du fått välja hade du varit en fågel för din största dröm har alltid varit att kunna flyga, och det skrämmer mig från vettet. Jag är livrädd att du ska flyga iväg, släppa min hand och lämna mig ensam på jorden. För jag hade aldrig kunnat flyga med dig, jag lever med båda fötter på jorden och andas realism. Jag är en simpel människa och du är som luft mellan mina händer, jag kan aldrig fånga dig. Det är som något jag hörde i en film en gång, att en fågel och fisk kan bli kära i varandra, men var ska de bygga bo? Det smärtar mig att se att du bundit fast dig vid jorden för att få vara med mig, men du kan inte leva fången. Du kvävs. Ditt namn betyder "fri kvinna", men Caroline, med mig kan du aldrig vara fri.

Jag tänker befria dig Caroline. När du vaknar och hittar den här lappen kommer jag vara långt borta, jag kommer vandra längs jordens yta tills den tar slut(och lite till om jag hinner).
Så var fri älskade Caroline, och låt ingen låsa in dig(för då kommer inte mitt lidande vara förjäves).

bildkälla

Kommentarer
Postat av: vanessa

Jag har tävling på min blogg, kom och var med :)

2010-04-07 @ 10:56:00
URL: http://vanessay.blogg.se/
Postat av: p a m e l a '

åh, tack så mycket! :)

2010-04-07 @ 11:18:16
URL: http://pamiie.blogg.se/
Postat av: hannah

du är underbar.

2010-04-07 @ 16:00:46
URL: http://hananah-hananah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0