Monster

När jag var liten var min källare ett enda stort hot, en mörk skugga i mitt hem. Det var där alla faror fanns, alla monster, alla elaka häxor från böckerna och riddar Kato gömde sig i skuggorna. Ja, all ondska ett barn kan tänka sig.
Min mamma var alltid hjälten i sagan. När hon var med kunde inget hända, jag var trygg. Den där obehagskänslan sitter ännu kvar men jag kan bekämpa den, för jag vet att det inte finns något där. Inget monster gömmer sig bakom alla kartonger, jag kommer komma levande upp. För vad är egentligen våran gamla källare för hot när jag vistas ute i världen hela dagarna, där den riktiga onskan finns.
(den som inte ens mamma kan rädda mig ifrån)

bildkälla

Kommentarer
Postat av: Aliz

svar . Jaaa, visst ädet ? gud ja.



Ridda Kato, shit alltså, så många marddrömmar jag haft om honom.

kram

2010-04-08 @ 08:53:29
URL: http://gasdance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0