(många idéer utan slut blev en)

Det är för pojken som slängde sin dagbok i havet och spottade efter den när den sjönk för att glömmas, och för en annan pojke som byggde en modell av sin skola med allt lego han hade och gråtandes kastade ut den från tionde våningen. Det är för flickan med missfärgat brunt hår som vattnar sin blomma lite för sällan bara för att få känna sig betydelsefull genom att få den levande igen. För storebrodern som inte fick vara en del i sitt halvsyskons liv eftersom han var för 'olämplig', och för kvinnan som varje månad skickar vykort till den hon älskar trots att det var år sedan hon fick svar sist. Det är för mamman som har sparat skärvorna av porslinsfågeln som krossades medan hon fick ett missfall och för pappan som pågrund av förlusten aldrig riktigt var närvarande igen, eller lyckades glädjas åt barnet de fick ett år senare. Men mest för pojken som aldrig fått en andra chans och som står med fickan full av tändstickor och en brinnande sticka i handen mitt i natten.

Det är för oss jag gör det här tänkte han och slängde tändstickan, och med flammorna i ögonvrån gick han därifrån och lämnade den brinnande ladan bakom sig.

bildkälla

Kommentarer
Postat av: c

<3

2010-08-26 @ 14:31:11
Postat av: Julia

Sagt det förut men säger det igen, fy tusan vad duktig du är. Jag vet inte vem du är, vet ingenting om dig, men ser verkligen upp till dig, ser upp till den otroliga förmågan du har att skriva på. Du har verkligen "det" och jag kan bara hoppas att jag någon gång i framtiden får hålla en bok i min hand - skriven av dig.

2010-08-27 @ 20:00:46
URL: http://natgicksnett.blogg.se/
Postat av: a

Tack för din kommentar, den betydde ska du veta. Och du, jag håller med Julia. En dag så håller jag en bok av dig i min hand. Det är den boken som kommer ligga på bordet, bredvid de röda ljusen och de färgglada lycktorna.

2010-08-28 @ 01:06:22
URL: http://engladflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0