(ingen har hunnit fram)

I alla filmer, i alla fall i sånna där tårdrypande, kärleksexploderande, dramatiktokiga, romantiska filmer som både får en att hoppas hoppas hoppas att det finns någon där ute och som får en att känna sig halvt spyfärdig, kommer de alltid för sent. Ibland timmar, ibland sekunder, ibland hjärtslag för sent. Den älskade har hunnit sätta sig på bussen och medan hjälten springer över parkeringen i regnet åker bussen iväg och hjälten står kvar och ser sin chans försvinna söderut. Ibland kommer dem precis i tid för att se hur lycklig den andra är själv, eller med någon ny, där den sitter på ett café med sitt svarta kaffe, och de bestämmer sig för att vända om i sista sekunden.

Så när jag ser de här filmerna så exploderar mitt hjärta lite, för oavsett vad pessimisterna säger så vet jag att jag inte har varit ensam,
ingen har bara hunnit fram.

bildkälla

Kommentarer
Postat av: alice

Alltså du ger min gåshud fina du, ta hand om dig!

2010-09-25 @ 01:15:43
URL: http://engladflicka.blogg.se/
Postat av: c

åh <3

2010-09-26 @ 09:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0