(nattinsikt tre)

Det här är allt jag har.
Det enda som vet något om mig,
om mitt liv.
Om allt jag döljer och stänger inne,
allt jag försöker förtränga.
För min första tanke i morse,
när jag vaknade för femtusenåttahundrafyrtionde gången,
var att det här är allt jag har.
Trots att jag är omringad av människor,
så kan jag inte prata med någon.
Så jag ler, låtsas, gömmer mig,
går hem med så många tankar att allt snurrar,
och sätter mig här.
Ibland lämnar jag dokumentet tomt,
oftast med bara fyra korta ord.
jag orkar inte mer
Så när jag vaknade i morse,
och insåg att det här är allt jag har,
bestämde jag mig för att skriva de fyra orden.
För innan jag skriver mer om kärleken,
som jag är livrädd för,
så förtjänar ni att läsa allt som varit skrivet,
men raderat i varje inlägg.
För det här är allt jag har.
Det här är allt jag är.


bildkälla
jag orkar inte mer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0