(orions bälte)

Att kunna sammanfatta vad som har hänt kommer att ta tid. Men det viktigaste är att jag träffade en pojke med svart lockigt hår som verkade vara stjärnbilden jag letat efter när det har varit molnigt. Jag har skrivit om honom i (för lätt),
 
"För även om våra möten är de bästa stunderna i hela mitt liv och jag för första gången känns som en pusselbit som passar in i livspusslet, så kommer efterdyningarna av alla nitroglycerinexplosioner att göra för ont. För min kära kära pojke, du kunde få mig så lätt. För lätt."
 
Jag var naiv. Trodde att jag skulle kunna glömma hans lockiga hår, men livet är inte så enkelt. Sex månader senare var det molnigare än någonsin och jag insåg att jag var en av alla de flickor som skulle göra allt för honom men han skulle ta allt från mig. Att ge ett hjärta och få det tillbaka i sprickor drev mig till botten. Vad gör man när textillimmet man har hemma inte funkar? Försöker glömma att han någonsin fanns och byta ut mot pojkar som inte ens visste vad stjärnbilder var, jag som alltid älskat orions bälte. I några dagar efter att jag ringde på vår sexmånaders-dag klockan 07.02 och sa "du krossade mig", trodde jag att jag låtit min enda chans till kärlek flyga iväg i en luftballong som jag inte hann i tid för att åka med. Hjärtat lagade sig själv snabbt denna gång och jag var arg. Arg på allt han hade fått mig och känna och ångrade våra ynka, men smärtsamma, hundraåttio dagar. 
 
Han skrev igen någon månad senare och bad om ursäkt, och där och då lämnade jag honom i mina tankar. En gång för alla. Två månader senare hittade jag mitt aldeles egna orions bälte, men han är för bra för att prata om i samma stycke som den som flög iväg i luftballongen. Hans namn förtjänar att skrikas ut i luften varje dag.
 
Min kära A.
 
Källa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0