Allt är enkelt för dig

Jag rycker fortfarande till när jag ser dig logga in på msn. Dig, den jag lämnade, den som lämnade mig. Jag såg dig på stan idag. Det är konstigt hur du alltid kan vara så glad, alltid ha ditt självförtroende på topp. Du äger världen, och du vet om det. Du har ju en flickvän nu. Eller du har alltid någon flickvän, men den här har varat längre än de tidigare tror jag. Ibland får jag för mig att du kanske tänker på mig ibland ändå, att jag gjorde något intryck. Det var du som fick mig att öppna mig på riktigt för någon. Vi lovade varandra väldigt mycket där, jag tror inte du minns. Du sa åt mig att jag skulle lämna dig någon gång, jag lovade att aldrig göra det. Du sa att du alltid skulle finnas där för mig. Du sa att allt du ville var att jag skulle vara lycklig. Du menade aldrig att såra någon, någonstan där djupt inne så är du faktiskt en god människa. Men det är så enkelt att råka göra det ändå, för dig är allt enkelt. Till och med kärleken är enkelt för dig. Jag är inte kär i dig. Jag var aldrig kär i dig. Förälskad var jag, jag ska inte ljuga, men kär var jag aldrig. Hur glad jag än är för allt du gjort för mig gör det ibland ont att se dig på stan, så jag kommer inte prata med dig. Jag hoppas att jag någon dag ska sluta tänka på dig, tills dess kommer jag att fortsätta hoppas på att jag någon dag ska sluta rycka till när du loggar in på msn.

bildkälla

Kommentarer
Postat av: Amanda

coolt med typ poesi-blogg :)

2010-04-04 @ 22:13:23
URL: http://mandalii.blogg.se/
Postat av: Amanda

Njaa, det var inte speciellt behagligt :) Har kvar världens ärr, jättefult är det ... Allt bra med dig?:)

2010-04-04 @ 22:18:47
URL: http://mandalii.blogg.se/
Postat av: Jess

sv; Att det är :)



Haru skrivit allt på bloggen själv? Dock läste jag bara det här inlägget men det var fint skrivet, fint men läskigt då saker stämmer. :)

2010-04-04 @ 22:47:17
URL: http://jessicasandstrom.blogg.se/
Postat av: tea

åh vad jag ser mig själv när jag läser den här texten. efter många många dagar och en hel del tid slutar rycket vara lika extremt, smärtan avtar. Ilskan och besvikelsen lika så. Man kommer slutligen till en viss punkt då man till och med kan säga hej, hur mår du, vad trevligt att träffa dig igen det var allt för länge sedan. Man kan le och skratta och mena varenda ord man säger, för det slutar göra ont och livet blir vackert och färgglatt igen. Kram

2010-04-06 @ 23:20:42
URL: http://livelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0