(egentligen är han nog perfekt)

Egentligen är han nog perfekt. Med sina tydliga kindben och sin mörka, djupa blick i vilken universum gömt sig. Som utstrålar stjärnor, nebulosor och kometer där han sitter med en nylonsträngad gitarr i handen. Hans fingrar som ömt smeker över strängarna och skapar musik som framkallar ren eufori i mitt tonårshjärta. Skapar en supernova i min existens vars efterskalv rubbar min andning, får mig att vilja nudda den där gyllene huden. Men jag går förbi, och känner hans blick bränna som solen i min rygg. Vet att han vill röra min elfenbenshud lika mycket som jag vill luta mig mot hans nyckelben och försvinna in i hans celler för ett tag. Vara en del av hans universum, andas rymdpartiklar.

Egentligen är han nog perfekt. Med sina ord om att jag är som en ängel, och att han vill spela för mig. Med sin ihärdighet, att han aldrig slutar höra av sig, trots att jag inte svarar. Varje helg försöka igen, fråga om vi ska träffas. Men egentligen är han nog för perfekt, och jag är en stor defekt. En sammansättning bortglömda partiklar som inte har något att göra i det färgsprakande och eviga kosmos. Så jag svarade inte den här lördagen heller, och känner hans blick lämna ett brännmärke i min elfenbensfärgade rygg där jag går ensam och blottad längs vintergatan, för att skydda det lilla som är kvar av mitt en gång så euforiska tonårshjärta, som förvandlats till ett tomt, oändligt, svart hål.
bildkälla

Kommentarer
Postat av: tandställningsfjant

Det här var så jävla vackert.

2011-11-27 @ 00:55:23
URL: http://tandstallningsfjant.blogg.se/
Postat av: matilda

du skriver så grymt fint ska du veta

2011-11-28 @ 00:28:54
URL: http://molnillusioneer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0