(du tog min musik, jag tog den tillbaka)

Det första han gjorde när han kom hem var att han satte sig vid gitarren och började skriva en melodi, en melodi som inte liknade något annat han någonsin skrivit. När han var klar insåg han att det var den första låt han skrev som inte gick i D-moll sedan hans första kärlek hade lämnat honom. Han hade varit säker på att hennes D stod för den dröm hon var, det var därför han höll kvar hoppet och fortsatte skriva i sin drömskala.
Men den här visan gick i A-dur, och det var då han insåg att han kommit över fröken D-moll, och det kändes konstigt nog inte tomt alls. För nu hade han fröken A-dur att skriva tusentals låtar till.
Inget mer drunkna, dö, eller depression.
Nej, A som i andas, alltid och Angelica.

bildkälla

Kommentarer
Postat av: Marcus

sv: Jaså hehe..mm jag skriver jag också en hel del ;)

2010-04-24 @ 20:44:37
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: chasingd

:D <3

2010-04-24 @ 22:18:21
Postat av: alice

Jag har tittat igenom dina texter i flera timmar nu. Jag fastnar för varenda en av dem. Jag vet inte vad du ska göra ikväll, eller vilka du ska träffa eller hur du känner dig. Men jag ville bara säga att du är underbar.

2011-07-30 @ 20:00:06
URL: http://engladflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0